tulee olemaan vetyauto tai vastaava "ekologinen" auto. Olen päättänyt, että sitä ennen en osta autoa, kun on järkevää ostaa ekologinen auto. Varmaan viiden vuoden päästä, kun olen ehtinyt porvarillistua, naureskelen sanoilleni ajaessani sillä bensasyöpöllä perhefarmarilla.Paitsi, että en varmaankaan aja, sillä jos asiantuntijoita (Scientific American) on uskominen, ei kymmenen vuoden päästä ole bensaa riittävästi autokyytejä varten.

Joka tapauksessa autot ovat ongelma, jolle tällaisella kaupunkilaissielulla, kuten minä, ei riitä ymmärrystä. En ymmärrä ihmisten tarvetta päästä ovelta ovelle autokyydillä. Bussilla pääsee, ainakin pääkaupunkiseudulla, paikasta toiseen aivan yhtä hyvin kun autolla. On vain laiskuutta, kun ei sitä paria sataa metriä pysäkille jaksa kävellä.

Kyllähän mä ymmärrän autoilun viehätyksen ja sen helppouden minkä se tuo liikkumiseen. Enkä voi väittää, että perheenäitinä jaksaisin raahata isoja kauppakasseja bussissa. Onneksi en ole perheenäiti. Tai kaipa mä laittaisin muksut raahaaman kauppakassit kotiin.  :) . Tarvitaanhan autoa, kun on raskaita kuormia. Olenhan minäkin hyödyntänyt autoa muuttaessani. Mutta pitääkö sitä aina käyttää? Mutta senpä takia en hanki autoa, koska olisi liian helppoa alistua porvarilliseen, autolliseen "helppoon" elämään. 

Olipahan vuodatus....