Olen kipeenä. Nenä ei vuoda, eikä ole lämpöä, mutta korvat on lukossa ja yskittää. Tämä on niitä tauteja, joista ei ole varma onko sairas todella, vaiko vain liian laiska tekemään töitä. No laiskahan minä olen joka tapauksessa.
Olen ihan innoissani lukenut naisten äänioikeudesta juttuja netistä hesarin webreportaasin innoittamana. On mielenkiintoista, kuinka silloin sata vuotta sitten myös monet naiset (eivät kaikki) vaativat yleistä ääni-oikeutta. Siis oikeutta kaikille, ei vain naisille. Minua häiritsee hieman nykyään, että kun mainitsee olevansa feministi, kaikki miehet olettavat sinun hakevan naisten ylivaltaa. Ei siis tasa-arvoa, vaan naisvaltaa. Matriarkaalista yhteiskuntaa, jossa naiset hallitsee ja miehet vikisee. Jos edes vikisevät. On hieman nurinkurista kuunnella tuota pelkoa, sillä mielestäni hyvin harvat naiset Suomessa ovat koskaan halunneet naisten ylivaltaa.
Naiset kokevat syrjintää. On se sitten tiedostettua tai tiedostamatonta, suurin ongelma on, että naisia ei kuunnella. Oli se sitten työssä tai yhteiskunnassa tai tasa-arvokeskustelussa. Ei ole merkitystä onko se naisten tai miesten vika, se on ongelma johon on puututtava. Eikä kauheasti auta kommentit, että miehiäkin syrjitään ja te haluatte vain naisten ylivaltaa, johon tasa-arvo keskustelut tuntuvat kääntyvän.  
Toinen ongelma on mielestäni se, että jo tiedostettuihin ongelmiin ei puututa. Kulujen tasaamista työnantajien kesken. Miesvero, jonka suuruus riippuisi paljonko lapsia syntyy kansakunnassa. Jokaisen miehen palkkaavan työnantajan maksu. Eipähän tarvitsisi tämän takia varmistaa isyyttä. Sitä paitsi,miehethän voivat olla isiä tietämättään. Raukkaparat Hah. Mie sitten nautin välillä, kun miehilläkin on ongelmia sukupuolestaan. Kai mie oon kostonhaluinen tai jotain.  Mie vielä lähetän joskus jollekkin piruuttani "hyvää isänpäivää"-kortin.Voi sitten miettiä sitä. (Naureskelen itsekseni koneen ääressä).
Miesvero parantaisi tasa-arvoista kohtelua ja ainakin poistettaisiin yksi "tekosyy"  naisten pienempien palkkojen aiheuttajien joukosta. Mitä jää jäljelle? Ai niin. Naiset on fyysisesti heikompia kuin miehet. Sillä varmaan on hirveästi merkitystä, kun raivoo tietokoneelle. Pitäähän tietokone jaksaa heittää päin seinää. Auttaa tosissaan tietokoneongelmissa. Minä en ole onnistunut heittämään konetta seinään vielä, sillä olen heikko nainen. Mutta kaverit on kertoneet, että tietokoneongelmat ovat ikuisiksi ajoiksi poistuneet. Ja koska miehet ovat kerta kaikkiaan fyysisesti vahvempia, he pystyvät heittämään nopeammin tietokoneet päin seinää ja ansaitsevat siksi paremman palkan tietokonetyöstä.
---
Ai nyt mä hiffaan! Sanoo eräs ystäväni. Nainen.