Tämä onkin vaikea aihe, mitkä ovatkaan parhaita näkemiäni leffoja. Riippuu kriteereistä. Monet, monet elokuvat ovat viihdyttäviä, mutta on joitain leffoja, jotka ovat jostain syystä jääneet lähelle sydäntäni. Tämä lista varmasti muuttuu ajan myötä, eikä tämä ole mikään ehdoton paremmuusjärjestys.
- The Straigths Story (1999) ohj. David Lynch
- The Station Agent (2003) ohj. Thomas McCarthy
- Memento (2000) ohj. Christopher Nolan
- Kukushka aka Käki (2002) ohj. Alexandr Rogozhkin
- Liljan 4-ever (2002) ohj.Lukas Moodysson
- Save the last dance (2001) ohj. Thomas Carter
- Fabuleux destin d'Amélie Poulain, Le (2001) ohj. Jean-Pierre Jeunet
- Birds aka Linnut (1963) ohj. Alfred Hitchcock
- Jackie Brown (1997) ohj. Quentin Tarantino
- Sense and sensibility (1995) ohj. Ang Lee
- As Good As it Get's (1997) ohj. James L Brooks
- What's Eating Gilbert Grape (1993) ohj. Lasse Hallström
- American History-X (1998) ohj. Tony Kaye
- Edward Scissorhands aka Saksikäsi Edward (1990) ohj.Tim Burton
- Sliding doors (1998) ohj. Peter Howie(joo, joo, mut oli se silti hyvä)
- Big Fish (2003) ohj. Tim Burton
- The Elephant Man (1980) ohj. David Lynch
- Idiots (1998) ohj. Lars von Trier
- Italiensk for begyndere aka Italiaa aloitelijoille (2000) ohj. Lone Scherfig
- Sideways (2004) ohj. Alexander Payne
Täydennän tätä listaa vähitellen...
Kommentit