Olen aina pitänyt Håkan Hellströmin kappaleista. Minnen av Aprilhimlen -kappaleessa on mielestäni erityisen koskettavat sanat, sillä se kertoo mielestäni nuoruudenrakkaudesta, sellaisesta katkeransuloisesta menetetystä mahdollisuudesta. Runotorstain teemaan halusin kääntää tämän kappaleen sanat suomeksi, sillä ne kipeimmät asiat ovat muistoja, ainakin itselläni. Olen hieman käyttänyt omaa tulkinnanvapautta, mutta sanokaa te meninkö mönkään. Alkuperäisen kappaleen sanat löytyvät tästä.


Muistoja toukokuisesta taivaasta
(Minnen av Aprilhimlen)

(Avatkaa väsyneet silmänne ja päästäkää se valloilleen)

Tämä on kytenyt minussa
jo hyvin pitkään
sadepilvet metsästivät minua
nykyään metsästän auringon nousuja Esplanadilla

Sinä humalluit, minä humalluin
toukokuisesta auringonpaisteesta
olet sen tyylinen tyttö josta pidän
sillä sinä olet vapaa ja minä olen vapaa

Sinä sanoit:
Oikeastaan et ole rakastunut minuun,


ja oikeastaan se on minusta ihan okei


sillä minä en koskaan rakastu keneenkään


sellainen on vain ajanhukkaa…

mutta siis hukatkaamme koko elämämme!

(Minä ajattelen sinua aina toukokuussa)

Anna suudelma ennen kuin menet
josta rakentaa unelmia
yksi suudelma ennen kuin menet
suudelma, josta rakentaa unelmia

Oikeastaan et rakasta minua,
ja oikeastaan se on ihan okei
sillä minä en rakasta ketään
sellainen on vain ajanhukkaa…

En ollut mitään
ja sinä olit toukokuinen taivas
kuten sen muistan
kuten muistan sinut

Kuinka toivonkaan sinun näkevän minut nyt
Kuinka toivonkaan, että kuulet minut nyt!